Ekonomiskt förfall

Åh. Mindre trevligt mail i inkorgen idag. Min kamera kostar 3200 att laga. Känns inte alls underbart. Jag hoppas att jag på något sätt kan låna ihop sådär 15.000 snart och köpa en ny kamera. Sälja gamla pentaxgrejerna och köpa ny optik. Efter sommarn har jag pengar att betala tillbaka.
Men nej, det känns inte alls speciellt bra just nu. Har svårt att tro att man får låna kamera från skolan över sommaren också, då gäller säkert inga försäkringar och grejer.

Och att köpa en till pentax bara för att kunna göra jobben i sommar, det känns inte lockande. Vill inte ha nåt som känns som en kompaktkamera i händerna, och inget segt heller. Och bilderna får inte spricka vid ISO 800 som på min. Och ska man fota i en gruva så lär det inte vara optimala ljusförhållanden. Usch. Mitt huvud spricker snart.

Men har nån en hyfsat bra kamera som inte används varje dag så säg till! Jag är akut behov av att låna tils jag får tag på ny. Jag kan bjuda på glass!
Och är det nån som känner nån dummer som äger en pentax så säg till! Har 2 riktigt fina objektiv till salu.



Lars Dafgård kom till skolan en sväng och tog ett par bilder till nån artikel. Han kör Nikon D3s. Och det är väl sant. nikon är bäst när det gäller topmodellerna. gaaaaah. Men 7D är najsare än d300s. Bajs. Och företag ska startas. Och körkort måste tas.
Just nu blev det lite för mycket på en gång.


Kommentarer

Postat av: ellencharlotta, fotoblogg

Usch, låter inte som någon rolig sits du är i! Känner igen mig, min d40x la av för ca en månad sen, paniiiiiiik!! Och jag hade verkligen inga pengar att röra mig med, skrapade dock ihop några tusen (hur det nu gick till) och fick mig en D80 i nyskick. Fast jag hade egentligen tänkt byta upp mig ganska mycket mer....



Grymt snygga bilder förresten, ska kika runt lite mer för har aldrig besökt din blogg tidigare. Men verkar lovande! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback