Akut snö

Dagen började med att jag vaknade efter att ha sovit hela nio timmar :) Fast jag vaknade hela tiden och var mest irriterad över att jag vaknade.
I alla fall tog jag mig till tandläkarn på morgonen - allt såg bra ut och dom skrapade lite så fick jag gå till skolan och kolla på film.
Man borde se mer film i skolan för det lär man sig bra mycket mer på än om en grå lärare ska stå och babbla

På kvällen kom Jachym, tränaren hit för att lämna lite redovisningar till mamma och så och så ville han kolla på min fot. Jachym, som är så långt från optimistisk man kan komma, svor och förbannade skateboardar och liknande och körde mig till akuten som om jag var dödligt sjuk.
Efter inte så jättelång tid fick jag komma in och röntgas i alla fall men allt var frid och fröjd som jag hade berättat för honom.
Han sa att jag måste ligga hemma med foten högt tills svullnaden gått ned men det har jag ingen lust med och doktorn sa att jag ska röra foten så mycket som möjligt och belasta till smärtgränsen. SWEET! Snart kan jag nog åka bräda igen ;)
Dock är det en aning tragiskt att man missar de enda två tävlingarna hemma för säsongen. Får väl åka dit och titta i alla fall och vill nån hålla mig sällskap så säg till!

Börjar bli en aning sugen på vinter och snowboard. Först vill jag fota höst när det är perfekta färger, dimma och morgonsol men slask och äckel kan vi skippa.


För övrigt är dagens låt Burn out Brighter med Anberlin

snoq

Live, I wanna live inspired
Die, I wanna die for something higher than myself
Live and die for anyone else
The more I live I see this life's not about me

Live, I wanna live on fire
Die, I wanna burn out brighter
Brighter than the Northern lights
Wanna live to feel the daylight
The more I live I see that this life's not about me


Kommentarer

Postat av: Kateina

snacka om att man längtar till vinter och snö alltså! så man kan ta fram brädan :)

Postat av: Maria

Ja snart blir det åka av! Jag tog mina första riktiga steg idag :D. Fast min lårmuskel klarar knappt att bära upp LILLA jag, och så svullnar knät om jag går för mycket så jag ska gå med kryckor nån vecka till. Men ändå one step closer. Och så måste jag fylla 18 först för mami och papi wont let me åka slalom igen. Och så måste jag träna upp benet minst ett år innan det blir som ett nästan vanligt ben. Men snön faller väl inte bara i vinter. Vad jag vet så kommer den nästa vinter också. And i´ll be there!!!! Tjoho :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback