Lillehammer, dag.. typ 3

Jao. Ännu en dag avklarad här i Norge. Riktigt himla bra väder idag. Nån minusgrad och sol :) Hade dock vallat för plusgrader, FAIL. Men det gick bra ändå. Gjorde 9 hopp första passet, rätt OK. Åt lunch, gott, gjorde typ 6 hopp till på eftermiddagen. Gick ännu bättre. Roligt.
Vallade, för minusgrader. Kollade på baywatch och läste. Duschade. Läste. Åt nyss, mindre gott.. Vad är det egentligen med norge och dessa köttkaker?! dom lär väl fatta att det smakar typ bajs. Fisken var inte heller god, dom hade typ inte gjort nåt med den. Det fick bli pasta, pasta och sallad och lite räker :)
Dagens fråga: Är det bara jag som har fått för mig att räka i plural heter räker och inte räkor. Det ser väldigt skumt ut när man skriver men mitt undermedvetna manar mig att säga räker..
Jag ska googla...
..
...
..
....
......
Det heter definitivt räkor.
Skit också.
jag tycker verkligen att folk borde vara inne på msn nu och fördriva min tid till typ 11 för då måste jag sova. Var uppe lite för länge igår, ville typ springa tillbaka till sängen när jag värmde upp.

Åh vilket extremt vettigt inlägg. Men det är ju inte så många miljoner läsare som kommer bli arga på mig ändå.

MEN BAJ TE VÄJ! Glömde nästa skriva om det bästa idag:
.
.
När jag vallade skidorna kom ett par längdskidkillar in. De lånade japanernas vallaställ och började fixa. Fattade inte alls vad dom sa, helt obegripligt. Efter ett tag kom två mer vuxna herrar in. De snackade på halvkass engelska med de andra killarna som svarade på ännu kassare engelska.
Den ena såg min tröja och fråga om jag var från sverige, på svenska. Jaha, svenskar.. i lillehammer.. coolt..
Men dom andra då.. Jo: Islänska landslaget i längskidor var i lillehammer och skulle tävla i norska cupen. De vallade sina skidor på japanernas vallaställt samtidigt som det snackade engelska med sina tränare från Jönköping.
.
Jag tycker om när sånt knas händer. Det var lite mysigt på nåt sätt.

Dagens och gårdagens låttips: Deas Vail – Shoreline - New Version


Kommentarer

Postat av: Anonym

"Räker" är dialekt, men det heter "räkor". Det jag blir irriterad på är varför det kan heta både "ärter" och "ärtor". Det är ju bara dumt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback